Nog 6 weken Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu Nog 6 weken Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu

Nog 6 weken Shanghai

Door: Christian de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Christian

28 Juni 2014 | China, Sjanghai

De vorige keer dat ik een blog schreef ging ik daarna op outing. De eerste keer mocht ik mee op outing gecombineerd met een bezoek aan Wuhan. Ik moest nog een keer naar Wuhan toe om daar het kantoor te bekijken waar customer service zit en ik moest de nieuwe PC nog een keer bezoeken. Dus dat mocht ik mooi combineren met de outing. Het was interressant om de pc te bezoeken. Ik kreeg een heel rondleiding vanaf de fabriek waar de flessen werden gemaakt, langs de mixers die de grondstof maken tot de afvullijn. In de fabriek in Wuhan worden de Haircare (Slek, Meastro) en Bathcare producten gemaakt. Het was leuk om te ziet hoeveel Chinezen hier handmatig flesjes aan het vullen zijn. De komende jaren is het plan om deze fabriek verder uit te breiden. Naast de fabriek mocht ik het warehouse, R&D en een VAS fabriek bezoeken. In de VAS fabriek waren honderden Chinezen druk bezig om twee verschillende producten in mooie doosjes te stoppen. Na het bezoek aan de Beiersdorf kantoren, ging ik mee op outing. De outing was in de plaats Yichang. In een hotel hadden we de eerste dag teambuilding. Iedereen werd in groepen verdeeld en toen moest iedereen een onderdeel van een parcour maken. Een bal moest toen over het gehele parcour rollen tot de finish lijn. Dit was om de samenwerking als een team te verbeteren. Na de teambuilding dag, was de volgende dag de relax dag. Op de dag gingen we wat toeristisch dingen in de omgeving bezoeken. Yichang ligt aan dezelfde rivier (Yangtze) die bij Shanghai begint . Onder andere hebben we hier een oud Chinees keizerrijk bezocht waar de Chinezen vroeger tegen de Jappenners hebben gevochten. Na de outing had ik op de zondag pas een late vlucht geboekt. Hierdoor kan ik nog wat Chinese toeristisch attracties in Wuhan bekijken. Ik heb hier de Yellow Crane Tower en de Qingchuan Pavilion bezocht. Daarnaast lag het hotel aan dezelfde Yangtze rivier. Dit was dus wel een mooie locatie.

Na mijn outing in Wuhan mocht ik die week erna op outing met het Shanghai team. We gingen met de bus naar een plaats buiten Shanghai. Hier hadden we de eerste dag een zelfde teambuild activitieit. Alleen doordat er wat meer mensen in Shanghai werken, moest het parcour wat groter worden. De tweede dag was wederom een relax dag. We gingen met een bootje naar een soort apen eiland. Hier konden we even Chinese apen bekijken. Daarnaast gingen we wandelen door de natuur en een berg beklimmen naar een meertje. Het was wel mooi om twee weekeinden door deze smog vrije omgeving te mogen lopen.

Na deze twee relax weken, moesten we weer hard aan het werk. Begin juni kwam mijn zusje op bezoek hier in Shanghai. Toen had ik een weekje vrij om Patricia alles van Shanghai te laten zien. Ik kon in die tijd dus mooi gelijk de dingen bezoeken die ik nog niet gezien had. Onder andere hebben we de Pearl Tower, Jing An Temple en het Shanghai Aquarium bezocht. Daarnaast de gebruikelijke toeristische plekken. Ik ben al een tijdje in Shanghai, dus ik kon hier haar alle luxe restaurant laten uitproberen. We moesten dus elke dag uiteten. We hebben zelfs nog een dagje gegeten bij Mr & Mrs Bund. Ik weet alleen eigenlijk niet wat de favoriet was. Naast Shanghai zijn we ook even naar Beijing afgereisd. Hier hebben we ook alle verschillende toeristische plekken bekeken en de beroemde Peking Duck gegeten. Het was gezellig dat ze even op bezoek kwam. Helaas niet meer bezoekers om het prachtige China te bewonderen ;)

Op het werk gaat het wel redelijk. Het Go direct project verloopt soepel. We zijn nu een paar maanden aan het uitleveren aan de RDC (regionaal distributie centrum) in Chengdu. De eerste goederen hebben we nu ook verstuurd naar Wuhan. Vanaf begin Juli gaan we hier mij live en dan is deze laatste maand de opstart periode. Eind Juli wordt het project afgesloten. De verkoop van de Beiersdorf producten is wel een stuk minder. Van dubbele cijfers groei moeten we nu hopen dat we niet dalen dit jaar. De verkopen in de markt gingen niet zo goed, waardoor de voorraad bij de distributeurs en klanten erg hoog is. Onze eigen voorraden zijn nu ook erg hoog en we hebben eigenlijk geen nieuwe producten nodig van de PC (productie centrum). Nu moeten we dus een beetje balans zien te vinden tussen productie en voorraad. Verder is het servicelevel nu wel prima :)

De laatste 6 weken beginnen volgende week. Ik ben nu druk bezig om een demand planner een beetje in te werken. Daarnaast moet ik nog wat proces omschrijvingen maken. Hopelijk blijven de Chinezen dan op dezelfde manier werken. Verder moet ik nog een zoek naar mijn volgende assignment. Al met al dus nog redelijk wat te doen, totdat ik weg ga.

Groeten vanuit China!

  • 28 Juni 2014 - 21:47

    Gerard De Bruijn:

    Hoi Christian
    Weer een mooi verhaal en mooie fotos
    De weken dat je weg bent worden steeds minder je bent weer zo thuis
    Hier gaat alles goed de gewassen groeien goed .We hebben de tweede keuring gehad bij de aardappels alles was goed dus over enkele weken gaan de eerste dood
    Verder hebben we onze laatste dienst gehad in de kerk die sluit ook
    We hebben nog steeds geen nieuwe Grover het is moeilijk
    Verder geen nieuws Vriendelijk groeten Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 14332

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Short term assignment Shanghai

Landen bezocht: