Belevenis Shanghai en Appartement - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu Belevenis Shanghai en Appartement - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu

Belevenis Shanghai en Appartement

Door: Christian de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Christian

01 September 2013 | China, Sjanghai

Beste allen,

Ik ben verhuisd naar mijn appartement en heb hier wat foto's van toegevoegd. Het is een soort grote hotelkamer. Wel makkelijk want elke dag wordt mijn bed opgemaakt en al mijn spullen opgeruimd :). Verder krijg ik elke week wat fruit om gezond te blijven leven en op vrijdag één of andere vage rijst soep. Dus dat is wel relaxed. Het appartementencomplex is op 5 minuten lopen van de metro, zodat ik makkelijk overal naar toe kan.

Vorige week zondag ben ik naar de Yuyuan Gardens & Bazaar geweest in Old Town. Het is één van de toeristisch attractie van Shanghai, dus het was er best druk. Daarnaast kon je in de verschillende kraampjes er omheen een hoop vage spullen kopen. Daar heb ik dus even rond gelopen en de verschillende dingen bekeken.

In de werkweek heb ik verder niet zoveel gedaan. In het appartementcomplex zit een kleine fitness, dus ik heb hier een beetje getraind.Ze hebben in het appartementencomplex overal Wifi, dus ik kom mooi naar de Nederlandse Top 40 luisteren, tijdens het trainen. Daarnaast heb ik op woensdagavond nog wat gedronken met een collega. In Shanghai heb je een straat met verschillende kroegen waar veel internationale mensen komen. Eindelijk kon ik daar een fatsoenlijke biertje drinken. Het Chinese bier is namelijk niet zo lekker. Moet daar nog eens een keer vaker heen. Daarnaast heb ik in de supermarkt aardappels, wortels en wat vlees kunnen vinden. Ik kon dus weer eens fatsoenlijk Nederlands eten klaar maken. Verder is de temperatuur nu wat beter. Het is niet meer zo benauwd en het is een relaxte 30 graden.

Dit weekend ben ik naar de Flower, Bird, Fish & Insect market in Old Town geweest. Hier verkopen ze allerlei dieren, waarvan het in Nederland waarschijnlijk verboden is om ze te verkopen. Maar op de markt waren allerlei vissen, schildpadden, honden, katten, vogels en krekels te koop. Volgens Lonely Planet heb ik nu alles ondekt van de regio Old Town, dus nu kan ik me op een andere regio richten. Na de markt bezocht te hebben kwam ik nog een park tegen en hier heb ik ook nog wat foto's van toegevoegd. Er is toch nog wat natuur in Shanghai :)

Groeten,
Christian

  • 01 September 2013 - 21:24

    Kees De Bruijn:

    Ha Christian je hebt een mooie ruimte zeg, ziet er goed uit en luxe lijkt me. Ik las dit weekend ergens dat Shanghai het "Parijs van het verre oosten" is, klopt wel als ik e foto's zo zie. Heel veel plezier, en geniet ze van de mooie ervaring!
    Groet, Kees de Bruijn

  • 02 September 2013 - 11:45

    Henrieke:

    Hey Christian, ziet er super mooi uit! Gave foto's. Nog geen schildpad als huisdier aangeschaft? ;-) Have fun! Groeten, Henrieke

  • 02 September 2013 - 20:44

    Elly:

    Wat een mooie flat. Boeiende stad ook zo te zien. Veel succes en plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 14362

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Short term assignment Shanghai

Landen bezocht: