1,5 week in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu 1,5 week in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu

1,5 week in Shanghai

Door: Christian de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Christian

24 Augustus 2013 | China, Sjanghai

Goededag allemaal,

Ten eerste bedankt voor alle reacties op voorgaande bericht.

Ik ben op donderdag begonnen met werken. Toen heb ik mijn laptop ontvangen. Alleen ik kreeg er geen extra spullen bij. Dit moet nu nog aangevraagd worden, dus ik ben nu expert geworden met het werken op een klein schermpje. Gelukkig had een collega wel een muis voor mij. Nu worden de rest van de dingen aangevraagd, dus ik hoop dat ik snel op een groter scherm kan werken. Ik moest de huidige 1,5 week, dus even afzien. De opdrachten die ik op het werk moet uitvoeren zijn op dit moment nog een beetje vaag. Ze willen volgens mij dat ik allees verbeter, alleen ze hebben geen tijd om uit te leggen hoe het nu gaat. Het is ook lastig om de meetings in het Chinees te volgen, Google Translate houd dat niet bij. Ik ben eerst maar eens aan het proberen om het werk van een collega te gaan doen. Hierna ga ik verder kijken naar de extra opdrachten. Dit werk van de huidige collega houd in dat ik ervoor moet zorgen dat alles van productie centrum Skincare goed en op tijd wordt geleverd aan het distributie centrum. Zonder dat we OOS gaan of te veel voorraad hebben. Ze hebben gelukkig niet zoveel artikelen, dus ben verantwoordelijk voor uiteindelijk 250 artikelen. Dus dat valt mee, helaas is de PC hier wel super flexibel. De producties voor 1 week in de toekomst worden bevestigd, daarna kan alles nog wijzigen. In Europa is dit 2 tot 3 maanden, dus dit zorgt voor nogal wat extra werk. In ieder geval zijn ze wel fast & flexible.

Naast het werk kon ik het weekend eindelijk iets meer van Shanghai gaan bekijken. Nadat ik een telefoon en een metrokaart had gekocht kon ik op pad. Eigenlijk is het heel makkelijk om hier met de Metro overal to komen. Alleen is het in de spits nogal druk. Vorig weekend ben ik naar People's Square en The Bund geweest. People's Square in de grootste winkelstraat van Shanghai, waar je eigenlijk allees kan kopen wat je wil. Het is waarschijnlijk ook gelijk de meest toerische plek. Aleen door het overschot aan Chinezen, zie je maar enkele Europeanen. Nadat ik deze straat was uitgelopen, kwam ik bij The Bund uit. The Bund ligt aan een rivier die door de stad loopt. Aan deze rivier staan de mooiste gebouwen van Shanghai en enkele communistische gebouwen. Het is wel de moeite waard om dit te zien. Op deze plek is het uitgaansleven. Dus ik moet hier nog een keer terugkeren in de avond. Dan schijnt de verlichting van de gebouwen er ook mooi uitzien. Dus ik zal hier nog een keer terugkeren voor de foto.

Ik heb nu 1,5 week in een hotel in het Xuhui district gezeten. Vandaag ga ik verhuizen naar mijn appartement. Volgende week zal ik dus wat foto's hiervan toevoegen. Daarnaast ga ik proberen om elk weekend iets speciaals van Shanghai te bekijken. Ik moet nog even uitzoeken wat dit voor morgen wordt. Er is hier in ieder geval genoeg te zien en de stad is extreem groot. Helaas is het nu alleen nog wel erg warm ( 35 graden), maar de komende maanden zal het nog wel iets verder afkoelen naar een betere temperatuur. Ik zag dat het in Nederland nu ook weer goed weer is, veel succes allemaal.

Groeten,
Christian

  • 24 Augustus 2013 - 17:41

    Mike:

    Ha, klinkt cool! Hatelijk dat ze niet gwn nog een monitor voor je hebben liggen maar goed. Mooi dat die lui op de eerste foto met een paraplu rondlopen haha. Succes met de verhuizing!

  • 25 Augustus 2013 - 11:58

    Gerard:

    Hoi Christian
    Je hebt weer genoeg verteld.Hier is alles goed .Je zocht nog een muis Luna had er gisteren een
    Vriendelijk groet van het thuis front

  • 25 Augustus 2013 - 20:04

    Patricia:

    Hey,

    Wat een belevenissen weer! Zo te lezen ben je nog niet eens verdwaald in de grote stad! :-)
    Ben benieuwd naar je appartement!
    Moeten we Luna's muis nog opsturen? ;-P Al gekke dingen gegeten?
    We zijn weer begonnen met aardappels rooien en dat gaat zoals ieder jaar vredig en zonder opstoppingen! ;-)

    Groetjes

  • 28 Augustus 2013 - 09:52

    Kirsten:

    Hi Christian,

    Wat cool, toch een blog :) Mooie foto's! Ik hoop dat je werk snel wat duidelijker wordt en je over de goede tools kunt beschikken, wel zo makkelijk.

    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 14336

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Short term assignment Shanghai

Landen bezocht: