1 maand in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu 1 maand in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Christian Bruijn - WaarBenJij.nu

1 maand in Shanghai

Door: Christian de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Christian

15 September 2013 | China, Sjanghai

Beste allen,

Ik ben alweer een maand in Shanghai. De tijd gaat best snel. Het is ook weer 2 weken geleden sind mijn laatste bericht. Ik heb de laatste twee weken weer wat toeristische attracties in Shanghai bezocht. Ik begin de stad nu al een beetje te kennen.

Een week geleden ben ik naar Xintandi, het Taipingqiao park en Dong Tai Lu Antiques. Deze delen van de stad zijn onderdeel van de French Concession East. Xintandi is een straatje met allerlei restaurants. Hier kun je relaxed in de avond buiten eten en je bent omgeven door allerlei mooie gebouwen. Het park is een groot park met wat water en ziet er wel mooi uit. Daarna ben ik door een straat gelopen waar ze allerlei antiek verkopen. Deze meeste winkeltje verkopen eigenlijk allemaal dezelfde spulletjes en het zag er niet zo mooi uit. Dus ik heb maar niets gekocht. Er zijn nog meer van dit soort straatjes, dus misschien zijn daar betere spullen te koop.

Deze week ben ik naar de West Nanjing road geweest. Volgens de Lonely planet pocket guide kon je daar een mooie wandeltocht maken. Ik vond het allemaal nog al tegenvallen, maar het was wel leuk om een andere buurt van Shanghai te zien. Daarna ben ik naar de Jade Buddha Temple geweest. Dit is een mooie tempel met allerlei verschillende Buddha beelden. Daarnaast is de tempel nog in gebruik en mensen waren druk aan het bidden en wierook stoken. Het is wel een bezoekje waard.

Het weer hier is nog steeds prima. Vandaag is het 31 graden en zonnig. Vrijdagavond wilde ik naar een café gaan om andere Nederlandse expats te ontmoeten. Helaas regent hier hier ook wel eens en kon ik er niet heen. Over een maand is de volgende meeting, dus ga er maar eens heen. Daarnaast zag ik dat het in Nederland zelfs 1 dag warmer was dan hier. De komende weken is het hier waarschijnlijk wat beter weer. Volgende week is er een speciale vakantie van drie dagen waarin het moonfestival gevierd wordt. Het staat een beetje in het teken van de volle maan en je kunt mooncakes eten. Vanaf donderdag hoef ik niet te werken, alleen begint de volgende werkweek helaas op zondag weer. Daarnaast is er rond eind September/ begin Oktober nog een National Holiday. Dan ben ik een hele week vrij en kan ik de rest van Shanghai bekijken. Alle Chinezen zijn dan vrij, dus dan zijn de tickets erg duur. Hierna zijn de vrije dagen voorbij en moet ik tot de kerst werken. Misschien tussendoor nog even een bezoekje brengen aan 1 van de andere steden in China of landen. Nog genoeg vrije dagen :)

Het werk begin ik nu ook een beetje onder de knie te krijgen. De Chinezen werken op een beetje vreemde manier en daar moet ik erg aanwennen. Daarna zijn ze erg druk met dingen die je eigenlijk hun snel kunt oplossen. Al met al hoef ik hier maar +/- 250 artikelen te plannen. Dat is goed te doen, want het is een stuk minder dan in Nederland. Je praat hier alleen over miljoenen in plaats van tien duizend een honderd duizend stuks. Tot nu toe zijn ze volgens mij nog wel tevreden. Maar ik begrijp ook niet alles wat ze zeggen. Ben nu druk bezig met het leren van de Chinese taal. Tot nu toe gaat dit nog niet zo snel. Vanmiddag moet ik de zinnetjes, maar eens goed uit mijn hoofd gaan leren.

Nog een fijne zondag!
Christian

  • 15 September 2013 - 11:08

    Aron:

    Heey Christian!

    Gaaf om te lezen hoe je het hebt, zo te horen heb je het leuk daar. Ik ben ook stiekem wel een beetje jaloers haha.

  • 17 September 2013 - 11:47

    Jolanda:

    Hej Chris,
    Maak ons maar jaloers met het mooie weer.....Vorige week donderdag was het idd 30 graden .... maar dan ook meteen de laatste dag. Herfst is helaas ingetreden...jak, kou, wind en regen!
    Jammer te lezen dat een gezonde boeren jongen als jij je tegen laat houden door de regen!
    Maargoed volgende maand een nieuwe kans om Ned. Expats te ontmoeten. Jammer dat het maar 1x in de maand is...
    Nou doe rustig aan, geniet van de vrije dagen en alle tripjes!
    Toedels, Jo

  • 18 September 2013 - 15:38

    Anna:

    Hey Christian,

    Al helemaal ingeburgerd bij de chinesen? Zo te horen heb je het wel naar je zin.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes vanuit Amsterdam

  • 24 September 2013 - 09:28

    Mike:

    Hoi!

    Dat ziet er allemaal gezellig uit daar, goed verhaal ook. Geniet van de holiday zometeen en succes daarna.

    Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 14336

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Short term assignment Shanghai

Landen bezocht: